Monday 14 January 2013

Siakap

Alang Awal, geng Pemburu Ikan bersama kawan2 telah menduga kolam siakap di Kg Air Tawar, Banting Selangor. Bertolak dari Shah Alam pada pukul 6 dan sampai pada pukul 7.30 di kolam tersebut. Berumpankan udang mati dari kedai Acheh, mereka ingin menduga penghuni kolam tersebut.

Menurut Alang, perambut 40lb putus dikerjakan dek siakap kolam tersebut. Ini telah menyebabkan mereka bertiga bertekad akan menjinakkan siakap walau bagaimana sekalipun. Tarikan demi tarikan dari siakap, penghuni kolam membuatkan mereka tidak menang tangan melayan sambaran ganas si siakap. Rezeki mereka memang murah pada kali ini kerana mereka bertiga berjaya mendaratkan 13 ekor siakap, setelah sesi berakhir pada 11.25 malam. Dengan caj RM15 per kg, mereka membawa pulang kesemua ikan tersebut untuk dijadikan juadah makan mereka.

Dengan bayaran RM3 untuk setiap sesi pancingan, ternyata berbaloi kerana mereka boleh membawa balik ikan dengan cas RM15 per kg. KOLAM RM3 KG AIR TAWAR, KOLAM PANCING SAIKAP BEBAS TEKANAN dengan konsep Tangkap dan Timbang, memang sesuai untuk kaki pancing. Pulang dengan hasil, pasti isteri di rumah tersenyum kerana siakap tersebut boleh dijadikan hidangan untuk keluarga.

Alang dan geng ceria bersama siakap yang berjaya ditewaskan. 

Menurut Alang, trip seterusnya akan mencul tidak lama lagi dengan disertai oleh ahli keluarga PEMBURU IKAN. 

No comments:

Post a Comment