Saturday 20 January 2018

Bereksperimen dengan gewang

Sebelum ini aku lebih kepada teknik bottom dengan target tilapia Dan puyu tetapi sekarang dah berjinak dengan teknik baling tarik dengan Umpan tipu.
BNO,Sabak Bernam memang padang mancing yang lumayan.
Sebelum ini aku menggunakan gewang top water,sf Dan jf until menjerat si ruan tetapi Kali in aku Cuba pula dengan gewang selaman dalam,sp.SP yang dicuba adalah dari jenama kinetic Dan zman.Memang terbaik sp ini untuk menjerat ruan.
Aku juga berkesempatan mencuba gewang kecik hadiah dari adik ku,made in Japan.Terkangkang mata 3 kena tokak ngn ruan curut
Aku mengilat dari pukul 5 hingga jam 7,sekor lokoh guna sp kinetic,2 berjaya didaratkan guna SP zman,sekor guna gewang kecik jepun.
Aku berhentipun setelah sp yang aku baling tersangkut dekat pokok,kena cukailah jawabnya,sp,jig head,cili ngn shock leader..huhu
Jika aka kesempatan ingin aku merasai tarikan si bulan pula...












No comments:

Post a Comment