Thursday 18 June 2015

Kalu sudah kaki pancing…

Tugas sebagai seorang pendidik sebenarnya memberi peluang kepada diri ini untuk terus menyuburkan minat memancing di dalam diri ini. Sekurang-kurangnya ada peluang, masa untuk terjah disamping menjalankan tugas pendidik. Mungkin ada pihak diluar sana terpaksa melupakan minat memancing kerana kekangan kerjaya masing-masing.

Pada 29-31 Mei yang lalu, kami telah menjalankan Kem Perdana di Kem Rimba Tamu, Batang Kali. Semasa lawatan tapak pada 13 Mei, kami juga mengambil peluang untuk intai-intai port2 memancing. Lalu terpandanglah Kolam D’Kali di Kg Kuantan tersebut.

Bila tiba tarikh yang dinantikan tersebut dengan segala persiapan yang telah dibuat dengan rapi, setelah semua pelajar nyenyak diselimuti dingin malam. Kami tetap berjaga…kami ke kolam tadi. Kenapa kami ke sana?

Pengajaran dari terjah kali ini
1)      Jangan kunci habis drag ketika bertarung jika tidak mahu kecewa (perambutku putus dikerjakan penghuni kolam dipercayai tongsan)

2)      Kawan boleh meninggalkan kita ketika pertarungan kerana pertarungan di sebelah lebih hebat dan berjaya mendaratkan mangsa…kita ditinggalkan begitu saje…hehehe

Umpan yang digunakan ialah:
1)Dedak wangi umpan bro
2)Tepung strawberi cucuk jajan umpan bro

Boleh la try tgk FB:UmpanBro











No comments:

Post a Comment